Закон України "Про повну загальну середню освіту"
№ 463-IX від 16 січня 2020 року № 463-IX
Розділ І. Стаття 1.
Безпечне освітнє середовище - сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпеки харчових продуктів та/або надання неякісних послуг з харчування, шляхом фізичного та/або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (булінг (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та/або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин.
Банк кращих практик психолого-педагогічного супроводу та підтримки учасників освітнього процесу в умовах воєнних дій і збройних конфліктів, надання соціально-психологічної допомоги постраждалим від насильства розміщений на вебсайті ДНУ Інформація з сайту Інституту модернізації змісту освіти
Кодекс безпечного освітнього середовища. Методичний посібник. Інформація з сайту Міністерства освіти і науки України
Безпечна і дружня до дитини школі в контексті реформи НУШ Інформація з сайту Міністерства освіти і науки України
«Ключові навички дітей шкільного віку у воєнні часи. Як навчити дітей безпечної поведінки»
Пропонуємо матеріали вебінару та презентації уроків «(Не)безпека в час війни.
Уроки для учнів 1-11 класів щодо безпечної поведінки під час війни».
Учні після цих уроків: володітимуть інформацією щодо актуальних ризиків в реальному житті (повітряні тривоги, артобстріли, ситуація, коли дитина загубилась під час евакуації чи виїзду, вибухонебезпечні предмети на вулиці, руйнування будинків чи стрілянина на вулиці); зможуть оцінювати небезпечну ситуацію та знатимуть про конкретні дії, як себе заспокоїти; отримають навички щодо реагування на ризики, які можуть трапитись з ними під час прогулянки чи перебування на вулиці; знатимуть, куди звернутись по допомогу у разі екстрених ситуацій (коли загубились, перебувають в укритті без дорослих), як діяти у випадках хімічної та/або радіаційної загрози та знатимуть як і де шукати найближче сховище у випадку загрози.