Булінг (цькування)

Протягом останніх років увагу усіх рівнів громадськості привертає проблема насильства, агресії і масштаб цього явища не перестає дивувати. Британські вчені дали цьому явищу визначення «булінг». Воно стало справжньою соціальною проблемою усього світу. Шкільний булінг переживають до 50% дітей, у 15% булінг мав системний характер. Майже кожен третій зазнавав булінгу. За даними ВООЗ, Україна посідає 7-ме місце у світі за кількістю переслідувачів та 9-те місце за кількістю жертв цькування серед 15-річних. 

В умовах сьогодення глобального розповсюдження отримав кібербулінг. Кіберагресія на сучасному етапі є значущим феноменом, що зачіпає, насамперед, підлітків які знаходиться в особливій зоні ризику по інтенсивності зіткнення з випадками онлайн-агресії. Практично кожен підліток стикався хоча б з одним видом агресії, а кожен другий - з більш ніж трьома видами. Очевидно, що діти підліткового віку є найбільш вразливою групою для кібербулінгу, оскільки їх неконтрольоване спілкування в Інтернеті тягне за собою різноманітні ризики. У неповнолітніх висока користувацька активність поєднується зі слабкою їх обізнаністю щодо небезпек Інтернет-простору як і способах їх уникнення або подолання, в зв'язку з чим очевидна необхідність їх навчання засобам профілактики. 

Кібербулінг не має тимчасового або географічного обмеження. Нападки не закінчуються після школи або робочого дня. Жертва цілодобово не захищена від булінг-атак. Кіберхуліган (моббер) цілодобово має прямий доступ через технічні засоби до жертви. Відбувається цілодобове втручання в особисте життя. Завдяки можливостям Інтернету, до традиційних форм психологічного тиску додаються такі функції:

Нормативні документи

Корисні покликання. Методична скарбничка.

"Басейни можуть бути небезпечні для дітей. Щоб захистити їх, можна встановити замки, поставити паркани й розгорнути басейн тривоги. Усі ці заходи корисні, але, безумовно, найголовніше, що можна зробити для своїх дітей, – це навчити їх плавати". 

Із Доповіді про безпеку в Інтернеті Національної академії наук США.