В лютому 2023 року на базі МОІППО пройшли навчання класні керівники ЗЗСО Миколаївщини за програмою психологічного компоненту
Мета програми: професійно-педагогічний розвиток класних керівників закладів загальної середньої освіти через удосконалення сформованих раніше та набуття нових психологічних компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань відповідно до державної політики в галузі освіти для забезпечення якості освіти держави й регіону; поглиблення і розширення професійних знань, умінь і навичок; набуття досвіду виконання додаткових завдань та обов’язків у межах професійної діяльності.
За час навчання викладачі МОІППО, кандидати педагогічних наук Хозраткулова І.А., Клименюк Н.В.. Литвинренко О.М. організували практико-орієнтовне навчання та висвітлили такі теми:
Способи самозбереження психічного здоров’я, запобігання професійному вигоранню, управління власними емоціями;
Соціальна ситуація розвитку особистості. Характерні особливості спрямованості особистості ;
Механізми особистісної та педагогічної рефлексії ;
Різновиди й інтенсивність почуттів та емоцій, причини їх появи ;
Психофізіологічні механізми функціонування емоційно-вольової сфери людини ;
Методи, прийоми та проблеми розвитку критичного та креативного мислення;
Структура конфлікту. Способи вирішення конфліктів ;
Методи ведення діалогу та полілогу. Методи ненасильницької та безконфліктної комунікаці ;
Особливості організації процесу самореалізації особистості. Специфіка психологічної адаптації особистості в різні періоди життя. Криза ідентичності ;
Види та прояви насильства, булінгу (цькування), правила запобігання та протидії ;
Індивідуальна освітня траєкторія учнів. Особливості дитини як суб’єкта навчальної діяльності
Навчання успішно пройшли 28 класних керівників Миколаївщини. Куратор групи - Вітковська О.Д.
ЯК ПІДТРИМАТИ НАШИХ ДІТЕЙ У ЗІТКНЕННІ З ВИКЛИКАМИ ВІЙНИ - 5 ПОРАД БАТЬКАМ
• Як підтримати дітей, коли довелося переїхати через війну?
1. Говоріть з дітьми про переїзд і про усі пов’язані цим зміни
2. Будьте уважні до почуттів дітей та допомагайти їм на них мудро відповідати
3. Пам’ятайте про базові речі і режим дня
4. Спільно плануйте свої дії та шукайте ефективних способів адаптуватися до нових
обставин життя
5. Пам’ятайте минуле, мрійте про майбутнє, живіть «тут і тепер».
Як допомогти дітям та молоді, коли вони пережили психотравмуючі події на війні?
1.Зробіть все можливе, щоб захистити дитини та надати відчуття безпеки.
2.Дайте можливість дитині висловити думки та почуття, задати запитання. Відповідайте з розумінням, любов'ю та надією.
3.Допоможіть дитині згадувати та переосмислювати пережите.
4.Зверніться, за наявності симптомів ПТСР за належною фаховою допомогою.
5.Творити життя. Нам належить вистояти у цій війні, перемогти і відродитися.
• Як підтримати дітей, якщо їх рідні на війні?
1. Пояснюйте дитині заради чого рідні на війні
2. Підтримуйте стосунок
3. Пильнуйте, що дитина бачить і чує з новин – обговорюйте це з нею
4. Допомагайте дитині справлятися з тривогою, смутком
5. Будьте чутливі до потреб дитини, і до власних потреб.
• Як допомогти дитині пережити втрату рідних на війни?
1. Важливо повідомити дитину про смерть і залучити до ритуалів похорону.
2. Бути поруч, підтримати, розділити біль втрати.
3. Допомагати дитині бергти спогади.
4. Пам’ятати про потреби дитини, допомагати адаптувати до змін у житті.
5. Любити. Пам’ятати. Продовжувати творити життя.
Український благодійний фонд «Коло сім’ї» Центр здоров’я та розвитку.
Навчальний проєкт «Резилієнтні класи».